La soja, un dels aliments més complets pel seu contingut en calci, potassi, fòsfor, ferro, magnesi i fluor, s'ha revaloritzat durant els últims anys i els seus beneficis per a la salut són avalats des de diversos àmbits científics.

" />

La soja

La soja,  un dels aliments més complets pel seu contingut en calci, potassi, fòsfor, ferro, magnesi i fluor, s'ha revaloritzat durant els últims anys i els seus beneficis per a la salut són avalats des de diversos àmbits científics. 

Aquest llegum, font important de proteïnes, és molt ric en isoflavones, unes substàncies similars als estrògens, hormones sexuals de tipus femení que ajuden a prevenir l'osteoporosi i altres problemes derivats de la menopausa. La soja, font important de proteïnes, també redueix l'acumulació de toxines i exerceix com un potent antioxidant. 

A més dels efectes beneficiosos per a l'equilibri hormonal femení, uns grams d'aquesta lleguminosa en l'alimentació diària contribueixen a rebaixar els nivells de colesterol a la sang, a flexibilitzar els teixits, així com a reduir el risc de malalties coronàries

Aquest aliment, pertany al grup dels llegums secs. No es pot negar que la soia aporta molts beneficis per a la salut.

Propietats nutricionals

Un dels seus grans avantatges és que la soja conté tots els aminoàcids essencials, per tant la seva proteïna és d’alt valor biològic; en concret, la soja conté un 38% de proteïna. Això explica perquè és el producte estrella entre vegetarians, en especial el tofu.

També és rica en fitoestrògens que ajuden a regular el metabolisme i rejoveneixen els teixits, raó per la qual la recomanen per combatre els efectes de la menopausa i les menstruacions difícils o doloroses.

Per a la gent amb propensió a tenir problemes cardiovasculars la soja és un aliment ideal. Gràcies a la genisteïna, una isoflavona que conté, neteja els vasos sanguinis, n’augmenta la seva flexibilitat i per tant millora la circulació. S’ha comprovat que el consum habitual de soja redueix el colesterol en un 20%, ideal.

També és fonamental per combatre l’osteoporosi, ja que conté molt de calci, i la proporció que té d’aquest mineral respecte del magnesi, que és essencial per fixar el calci als ossos.

Conté, a més, sodi, potassi, fòsfor, zinc, ferro i coure i és fantàstic per combatre els problemes d’hipertensió arterial.

Efectes sobre l'organisme

Té un efecte relaxant i refrescant. Com hem dit enforteix el pàncrees i la zona digestiva, millora la visió i la percepció, baixa la febre i en casos de mares lactants ajuda a la secreció de llet. Menjat en forma de tofu té un efecte lleugerament expansiu, raó per la qual és millor no combinar-lo amb melasses o dolços.

 

 

La soja, un dels aliments més complets pel seu contingut en calci, potassi, fòsfor, ferro, magnesi i fluor, s'ha revaloritzat durant els últims anys i els seus beneficis per a la salut són avalats des de diversos àmbits científics.

9 natural cuina, cuina vegana, receptes veganes, menjar sa, cuina ecològica, menjadors escolars ecològics



Avís Legal i Cookies        Política de Privacitat        Desenvolupament web Marketingmobil.mobi        Copyright Activo © 2015 - 2018 Marketingmobil, scp. All rights reserved.

Subir arriba de la página